vrijdag 13 november 2015

Helemaal ik!

We leren over onszelf!
Helemaal ik!

We luisteren naar een verhaal van Jules, 'mama kriebelt Jules'.
Sommige kleutertjes worden ook gekriebeld door mama, en dat vinden we wel leuk.


Jules heeft een pittenzak op zijn hoofd!


En juf, zij heeft ook een pittenzak op haar hoofd!


Wat Jules en juf kunnen, dat kunnen wij ook!
de pittenzak op ons hoofd.







en de pittenzak op onze knie,



Wij kunnen de pittenzak op onze schouder leggen,




De pittenzak op onze buik leggen is een beetje moeilijk.


De pittenzak op de voet leggen, dat is niet zo makkelijk...


Onze Sien kan haar pittenzak op haar snoetje leggen!


en Lennert legt de pittenzak op de bovenkant van zijn hand.


Heaven en Boris kunnen de pittenzak op hun vinger leggen.


Met plasticine geven we de gezichten ogen, en neus en een mond.



We ontdekken de knoflookpers en dat is leuk!







Boris kan het al goed, Liv kijkt bewonderend toe.


Toeriste Heaven en fotografe Sien zijn samen op stap.


Wannes heeft een Plop-kar, dat vinden wij wel 'cool'


Wannes heeft ook gipsbenen, en over zijn gipsbenen heeft 'Tijger' gelopen, de kat van Wannes.


We hebben allemaal 2 ogen.
Als onze ogen toe zijn, dan is het donker, dan zien we niets!


Als onze ogen open zijn, kunnen we weer zien.


ogen dicht,


ogen open




mijn mond staat vol tanden




met m'n neusje kan ik ruiken


in de spiegel zien we ons snoetje.



maar in de spiegel kan ik zien wat er achter mij te zien is, zonder dat ik me moet draaien!





De race-auto van Wannes is echt wel cool, mogen wij ook eens racen?
Ja, we mogen eens in Wannes zijn auto zitten, we zitten er wel maar even in, dan hebben we geen 'flanellen benen', zoals Wannes.










Buiten spelen we een spel met de pittenzakken.









Op onze speelplaats staat een kastanjeboom.
Daar hangen uiteraard heerlijke kastanjes aan.


Het zijn tamme kastanjes, die kunnen we eten.

Meester Mladen kookt de kastanjes,


dan worden de kastanjes gepeld en kunnen we ze eten.
Hmm, lekker!


In onze klas gaan we de kastanjes poffen.
Juf maakt met een mes een kruisje in de kastanjes.



dan legt juf de kastanjes op de kookplaat.
Boris legt de kastanjes thuis in de kachel.


en dan, smullen maar!


neen, toch niet, we moeten de kastanjes eerst nog pellen.



we maken meteen een ontdekboek over de kastanje



Jules gaat logeren bij Wannes.


Wij hadden alweer een leuke week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten