donderdag 11 juni 2015

We gaan op reis, op schoolreis!

Maandag praten we nog even na over het schoolfeest.
We vertellen wie er allemaal kwam kijken, er waren véél mensen.
We krijgen een heel blij gevoel als we terug kijken naar het schoolfeest, het was superleuk en we hebben 'mega-goed' gedanst!
Iedereen heeft genoten en dat is de bedoeling van een feest.

We hebben nog iets leuks in het vooruitzicht, donderdag gaan we op schoolreis.
We gaan naar de 'Nekki', we gaan er spelen in de binnenspeeltuin, en we doen de 'duivel-doet-al-tocht' onder begeleiding van een gids.
Heksje Mimi is ook met de klas op stap geweest.
De kindjes van Heksje Mimi haar klas zijn ook naar een binnenspeeltuin geweest.
We zijn benieuwd of Heksje Mimi er donderdag ook is, en zouden er ook spinnen zijn en zouden de muizen er ook op tafel lopen als we eten?  We zijn benieuwd!


Op onze KidSmart zoeken we naar dezelfde vormen en bouwen we allerlei constructies na.


Werken met de computermuis, dat is concentratie.


Siebe en Wannes bouwen een constructie met duplo's.


Sien maakt een puzzel.


Joren zijn mama heeft een rups gevonden, wij mogen ze in onze tuin laten verpoppen, welke vlinder zou hieruit ontpoppen?


Sien ziet het helemaal zitten!


Dan is het donderdag, we gaan op schoolreis.
Met dank aan de mama's die ons naar De Nekker willen rijden, anders zouden we er niet geraken.
De zon is van de partij!  Joepie!



We maken de Duivel wakker.


We zoeken de borden met de duivel en we volgen de pijl, maar de duivel zou de duivel niet zijn als hij alles braafjes zou laten kloppen.  De pijl wijst een kant op, maar 't is niet de pijl die we moeten volgen, we moeten goed kijken naar welke richting het duiveltje wijst, en die kant moeten we op.







De Nekker was vroeger moerasgebied, in een moeras glijden we weg en dat is nu net iets wat we niet willen.  We kijken goed uit en springen van de ene steen naar de andere.




We gaan door het bosje naar de volgende locatie.



We moeten opletten voor de duivelbestrijder, om ervoor te zorgen dat hij ons niet ziet, moeten we ons af en toe klein maken.




Dit is een sterk duiveltje.


Hebben wij ook sterke spieren?  Zeker weten!



We gaan touwtrekken, het is duidelijk, we zijn allemaal héél sterk.


Op het grasveld verbroederen de draakjes met de vriendjes.
De vriendjes proberen de staarten van de draakjes te pakken, als ze de staart te pakken krijgen, dan geven het draakje en het vriendje elkaar een dikke knuffel.



Via de geheime gang bereiken we het strand.
Hoewel, niet iedereen bereikt het strand via de geheime gang, niet iedereen durft door de geheime gang.  Gelukkig voor meester Sanne en juf Chantal zijn er kindjes die samen met de meester of de juf wel willen, de kindjes die echt niet durven, gaan langs de grote mensen weg naar het strand.


Op het strand bouwen we prachtige strandkastelen.












Onze kleuters hebben heel goed hun best gedaan, zij worden allemaal gediplomeerde duiveltjes.
Het duiveltje is moe van de tocht, we zingen nog een slaapliedje en hij krijgt nog een zoentje van ons allemaal.





En dan is het zover, we kunnen in de speeltuin!


































Van zoveel stappen en spelen krijgen we honger.
Er zijn kindjes die niet zo graag sla lusten, maar 'speeltuinsla' die is wel lekker, en dan zeker als hij van 'Katelijne' komt.



En toen werd het stil, we kregen frietjes en sla en curryworst, er werd wel heel goed gegeten.






















We deden allemaal zo goed ons best dat we een duiveltjesdiploma kregen.




Op schoolreis gaan, 't is heel leuk, maar ook heel vermoeiend, toch hadden we dit niet willen missen!

We spelen hamertje tik in onze klas, we timmeren er op los!






In onze klas hebben we geen ballenbad, maar wat zou er in deze doos zitten...


'een tent juf, misschien'


Kobe is helpende hand, hij onderzoekt het materiaal in de doos.


Cas wil wel een handje toesteken.


'zo zou het moeten blijven staan, maar oei, het blijft niet staan, dat is vreemd'.


'ah, het plan, hier juf, dan ga je het kunnen' weet Kobe ons te vertellen.


en voila, dit is het resultaat, juf heeft de tent kunnen zetten, wij hebben nu een ballentent.



Hamertje tik, in voorbereiding op het echte timmerwerk?



Gezellig samen in de ballentent.


Het was weer een weekje genieten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten